Motivation Mondays || 5 Months Later

As promised from my previous Motivation Mondays post, I will make an update every three months and when I *fingers crossed* finally reach my goal weight. Once I do *still keeping those fingers crossed*, I will still write about how I hopefully maintain it every three months. However, life happened and for reasons, I will discuss later in this post, I am making this update five months later instead.

What I’ve been up to in the ‘getting healthy’ front

  • I started a new habit of walking at least an hour every day. This was, and still is, such a struggle because I work the night shift. Iย need to start walking before it’s 6:30 in the morning unless I wanted to get sunburned. I burn easily and this was a hard lesson to learn. Fortunately, I am able to work from home on most days and get to do this. I live inย a slightly more rural part of Cavite, so there are hills everywhere. The type of slopes a treadmill can only try to emulate. Unfortunately, my walks have been rare since June because it would rain or drizzle most mornings, and on the day where the sun shines,
  • TEA. No, not the type you spill when there’s drama. My metabolism has always been problematic, but tea and fruits have made it better.
  • I consume at least three pieces of fruit per day. My absolute favorite fruit is Indian mangoes. We used to have a tree at home which is probably why I love this as much as I buy a new batch of apple whenever we start running low. These have improved my metabolism and although I don’t visibly lose any fats, I feel less bloated.
  • I am enrolling myself in the gym in a week. I finally found a gym that had programs I was interested in trying near where I live! (I’m also waiting for a week to enroll because *payday*) So let’s see what happens on my next update. ๐Ÿ™‚

Weight Update

Starting Weight: 180 lb

Weight Goal:ย 130 lb (it says 110 lb which is the lower end of my healthy weight because I’m ambitious lol)

Current Weight:ย 167 lb

‘Progress’ & How I feel about it

I feel like I’m going crazy to be completely honest. The first two months were such a struggle because as you can see from that graph above, I was either losing 2 lb or gaining them back every Monday morning that I weigh myself. There was even a time where I sat beside the weighing scale and started crying because I felt so trapped in this fat, sickly body. That. Just. Would. Not. Lose. Weight. It was also one of the reasons why I didn’t make any updates until today because it took a while to reconcile with the idea that I lost a little weight over the course of months. I admit that it’s totally my fault, but writing it out to claim accountability over it gave me a lot of anxiety. I swear it took me around two months just to finish writing about this. ๐Ÿ˜ฆ

2013

But I guess the best thing about it is I’m at least trying now. I try to watch myself when eating and portion my meals. I jog in place while working when it’s raining outside. I’m also an emotional eater (and my emotions have been a rollercoaster the past three years, so there’s that), so whenever I crave food when I know I’m not hungry, I try not to give in to that craving. Losing weight takes serious commitment and a lifestyle change. Let’s see if I get any more progress in three months, and hopefully the weight loss will be bigger than 13 lbs! In the meantime, I’ll look at my photos from 2013 (that flat tummy!!!) as inspiration. Haha!

12 thoughts on “Motivation Mondays || 5 Months Later

  1. I’m glad you are finally stepping up your game Teesh! ๐Ÿ™‚ Walking at least an hour a day is quite hard due to time constraints but tea and gym sesh are a must. Maybe you would want to try yoga? It definitely made me more relaxed and I started to look a i little fit haha

    Like

    • I tried yoga and it was so not for me lol. People say they get inner peace from it and all I could think about while doing it was “wtf am I doing?!” Haha!

      Like

  2. That graph….reminds me of our PMO Meeting. Hahaha! Sorry I couldn’t help it! XD

    But I’m happy you are taking better care of yourself! We need to put ourselves first so that we can take care of others! Good luck in your journey! I’m confident you can reach your goal!

    -Carla

    Like

  3. I love that you even have a graph! Hahaha pero good job girl! ๐Ÿ™‚ I’m so proud of you (and me) for sticking to this weight loss! Let’s aim for that goal. WE CAN DO IT!

    Like

  4. I’m kinda not surprised to see a graph here! Hahaha! Congrats on the progress. *happy dance* I can’t make myself consistent so I’m just gaining and losing 2 lbs every week lol.

    Like

  5. It’s great that you’ve started walking at least an hour every day! It’ll help out in the long run and build some good stamina. Good job with your progress so far! A lot of the weight you gain back could be water weight. This happens to me a lot when my body is not processing water at a normal rate. Keep it up!

    Like

  6. Congrats on losing 13 lbs! That’s a great accomplishment. I lose about 3-4 then all it takes is one piggy-wiggy weekend and they’re back! LOL! By the way, Monday weight does not count! I made up that rule because I am at my heaviest on Mondays. By Friday, I would lose all the weight again. Keep going! ๐Ÿ™‚

    Like

    • Yeah, I thought that too but Mondays seemed like the more appropriate day to weigh myself because I’d like to at least have lost some weight after the weekend, and also, it helps me not binge eat over the weekend, because I think that I need to weight on Monday hahaha

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s